Labels

Show more

Botanical Effects® Mask

  • Assalamualaikum...hai semua..
    sukenya saya nak sharing tip kecantikan ttg *kepentingan masker* .. *Buang Sel Kulit Mati dengan masker Mary Kay BOTANICAL EFFECTS dan sekatakan tona kulit*

    Joommm👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Gunakan 3x seminggu, seeloknya waktu malam untuk best result. Why? Sebab lepas mask or scrub, kulit akan jadi sangat lembut. Jadi kena kurang terdedah dari sinar matahari. Bagi kulit berehat..Make sure muka dah bersih sebelum pakai mask/scrub. 
    Mungkin ada antara kita assume yang kulit dah cukup cantik dan tak perlu mask whatever dah. 
    Mask perlu untuk deep cleansing, untuk bersihkan pori-pori, dan nak buang sel kulit mati.Beri laluan pd skin baru utk tumbhh dgn sihat.

    Ingat, pori kena bersih untuk elak whitehead/blackhead yang juga penyebab acne. Sel kulit mati pun penyebab kekusaman, so wajib buang sel2 kulit mati tu terdahulh.

    Cleanser biasanya cuci permukaan kulit muka, kecuali kalau guna Cleanser yang ada fungsi exfoliation macam Mary Kay Timewise Cleanser.

    Carilah mask/scrub yang sesuai dengan jenis kulit dan keperluan kulit.

    Mask untuk kulit kering kena berfungsi untuk bersihkan pori dan buang sel kulit mati sambil *hidratkan\lembapkan* kulit. 
    Mask untuk kulit berminyak pulak kena berfungsi untuk bantu keluarkan dan serap minyak yang berlebihan.

    Ada jugak mask yang berfungsi untuk hidratkan kulit, sambil bagi kesan lifting(tegang) and kurangkan fine lines(garis kedut)

    Mask yang sesuai akan buat you rasa segar, cerah (sbb kulit mati da tanggal), lembut dan 'terangkat'...haaaa...best kan fungsi mask n scrub niihhh...😍😍😍😍

Comments

Popular Posts